YapTutor is an online live tutoring marketplace that gives on demand solutions of study problems to students of all ages via 1-1 virtual classroom.

We help students from school to university succeed in any of their academic subjects through mentoring via virtual classroom sessions that are designed for the requirements of the individual student.

Our Main goal is to offer exceptional online mentors as a reasonable supplement to classroom instruction to understudies every minute of every day through our modern online classroom. The majority of our mentors are affirmed to guarantee subject dominance and subject to a stringent outsider personal investigation, making YapTutor a leading tutor marketplace in providing high-quality and safe online tutoring.Our advanced virtual classroom gives students access to experienced and certified online tutors 24/7, so student can seek assistance instantly hassle free.

We have put a very long time in incorporating and making imaginative, innovative study and self-test programs that help students master their subjects systematically and proficiently.Students get stuck in their homework, classwork, assignment, project work, thesis paper, academic research, field work, internee or whatever it may be, any time a student face any problem in their academic subjects, they get instant support to solve their problem. We do not JUST provide solution, We DO help them know the way how to solve any of the same type of problems. A teacher is responsible to guide until the student is satisfied. If, any way a student is not satisfied, s/he may cancel the order and can ask refund. Students satisfaction is our prime concern.We lead customized online appraisals and tests to enhance general test performances, giving understudies the edge they have to exceed expectations in whatever subject they go over.

ইয়াপটিউটর এ আপনার লার্নিং স্যাটিসফ্যাকশন গ্যারান্টেড। আমাদের এই ইয়াপটিউটর প্লাটফর্ম তৈরির মূল উদ্দেশ্য হলো: ছাত্রছাত্রীদেরকে সাবজেক্ট টপিকে স্পষ্ট ও স্বচ্ছ ধারণা দেওয়া। আর তাই আপনার স্যাটিসফ্যাকশন না হওয়া পর্যন্ত আমাদের টিউটরগণ আপনাকে সাবজেক্ট টপিকের উপর সহজ ও সাবলীল ব্যাখ্যা প্রদান করতে থাকবেন। পড়াশুনার সময়ে ছাত্রছাত্রীরা কিছু কিছু বিষয়/টপিক/প্রশ্ন/অনুচ্ছেদ/সংজ্ঞায় বেশ জটিলতা অনুভব করে, যা তারা অভিভাবক/হোম টিউটর/ইউটিউব ভিডিও/সিনিয়র কারো কাছ থেকে স্পষ্ট, স্বচ্ছ ও সহজ সাবলীলভাবে বুঝে নিতে সক্ষম হয়না। এর ফলে পঠিত বিষয়ে তাদের দুর্বলতা থেকে যায়, এবং ধীরে ধীরে এই দুর্বল দিকগুলোর পরিমান বাড়তে থাকে। ছাত্রছাত্রীদের এই বিশেষ সমস্যা সমাধানের জন্যই ইয়াপটিউটর এর জন্ম। তাই আমাদের মোস্ট প্রেফারেন্স হলো: ছাত্রছাত্রীদেরকে সাবজেক্ট টপিকে স্পষ্ট ও স্বচ্ছ ধারণা দেওয়া যাতে এই জাতীয় বিষয়ে ছাত্রছাত্রী আর কোনো সমস্যা বোধ না করে।   


এজন্যই আমাদের এই প্লাটফর্ম ১-১ অর্থাৎ একজন টিউটর শুধুমাত্র একজন ছাত্র/ছাত্রীকেই ভার্চুয়াল ক্লাশে পড়াবে। গ্রূপ কোচিং বা ইউটিউব ভিডিও বা ইউটিউব লাইভ ভিডিওতে কখনো ছাত্রছাত্রীদের পার্সোনালাইজড সমস্যার সমাধান হয় না। গ্রূপ কোচিং/ইউটিউব ভিডিও/ইউটিউব লাইভ ভিডিও হলো ওয়ান ওয়ে প্লাটফর্ম অর্থাৎ সেখানে শুধুমাত্র শিক্ষক ব্যাখ্যা করে বলেন ও বুঝিয়ে দেন কিন্তু ছাত্রছাত্রী বুঝতে পারলো কিনা তা জানা যায় না। আমাদের ভার্চুয়াল ক্লাশ ২ ওয়ে প্লাটফর্ম অর্থাৎ ভার্চুয়াল ক্লাশে ছাত্র ও শিক্ষক উভয়ে সরাসরি কথোপকথন করতে পারবে। এই বিশেষ সুবিধার জন্যই ছাত্র/ছাত্রীর লার্নিং স্যাটিসফ্যাকশন গ্যারান্টেড কারণ ছাত্র/ছাত্রী টিউটরকে সরাসরি প্রশ্ন করার সুযোগ পাচ্ছে। আর যেহেতু একজন শিক্ষক একজন ছাত্র/ছাত্রীকে পড়াবে, তাই ছাত্র/ছাত্রীর পার্সোনালাইজড সমস্যার ইজি  সমাধান পাওয়া যাবে। ভার্চুয়াল ক্লাশে ভার্চুয়াল হোয়াইটবোর্ড রয়েছে, সাবজেক্ট টপিক বুঝিয়ে দেয়ার জন্য হোম টিউটরগণ খাতাকলমে যেভাবে বুঝিয়ে দেন, ঠিক সেই কাজগুলো আমাদের এক্সপার্ট টিউটরগণ ভার্চুয়াল হোয়াইটবোর্ড প্রযুক্তির সহায়তায় করে থাকেন। আর তাই ছাত্রছাত্রীর লার্নিং সাকসেস গ্যারান্টেড।